![](/static/thumbnail/news/med/610.webp)
Słup ogłoszeniowy – Uliczna reklama zewnętrzna!
HISTORIA SŁUPÓW OGŁOSZENIOWYCH
Niemiecki drukarz Ernsta Litfaßa jako pierwszy stworzył wysoki, betonowy słup ogłoszeniowy i wdrożył go do użytku w 1854 roku. Niemiecka nazwa słupa ogłoszeniowego „Litfaßsäule” pochodzi właśnie od jego nazwiska. Słupy początkowo używane były jedynie do przyklejania ulicznych plakatów z czasem zaczęto wykorzystywać je także do publikowania komunikatów urzędowych, a w czasie wojny, umieszczano na nich relację z frontu wojennego.
Gdy trafiły do Polski, nazywano je litfacami. W niektórych miastach słupy idealnie dopasowały się w strukturę zabudowy, posiadały bogato zdobiony szczyt oraz podstawę.
Rolę w reklamie zaczął odgrywać na przełomie XIX i XX wieku, ilość słupów zaczęła znacząco wzrastać, Ustawiano je w centralnych miejscach w mieście w pobliżu dworców, przystanków tramwajowych, autobusowych i parkach.
Duże znaczenie w kolumnie reklamowej ma jej wysokość, dzięki niej dostrzegana jest z daleka.
PLAKATOWANIE
Plakatowanie to wywieszanie plakatów w rozmiarze od A3 do A1 na słupach reklamowych oraz tablicach ogłoszeniowych. To idealna reklama skierowana dla miejskiego, aktywnego, pieszego odbiorcy jak również poruszających się samochodami po mieście. Reklama charakteryzująca się dużym zasięgiem w stosunku do ceny.
Wyróżniamy nośniki:
- słupy prywatne
-słupy ogólnodostępne.
W zależności od miejscowości plakatowanie odbywa się jeden lub dwa razy w tygodniu. W miastach prywatnych/ monitorowanych ekspozycje są pilnowane, zniszczone plakaty zostają zastąpione nowymi, a wszystkie nielegalne ekspozycje ściągnięte.
Niezależnie od wyboru miasta, każda wyklejka powinna być udokumentowana zdjęciami oraz raportem.
Kto najczęściej korzysta z reklamy na słupach ogłoszeniowych?
- organizatorzy spektakli
- organizatorzy koncertów
- organizatorzy wydarzeń sportowych
- szkoły, przedszkola
JAKI PLAKAT WYBRAĆ?
Plakat im większy tym lepszy! Słupy oddalone są od ścieżek komunikacyjnych o ok. 2m Plakat w formacie A3 często jest już nieczytelny. Najlepiej wybrać plakat w formacie B1. Zwróć uwagę na to co umieszczasz na plakacie. Użyj jasnych kolorów, dużych czcionek i wyrazistych obrazów. Twój plakat musi przyciągnąć uwagę w ciągu kilku sekund. Napisz prosty i dobitny tekst. Unikaj zbyt dużej ilości tekstu. Skup się na jasnym i prostym przekazie. Skuteczny plakat musi być przed wszystkim przejrzysty. Upewnij się, że logo Twojej firmy oraz informacje kontaktowe są widoczne i łatwe do zapamiętania.
Jeżeli chodzi o gramaturę papieru, nie wybieraj zbyt grubego papieru 120g sprawdzi się idealnie! doskonale chłonie klej i pozwala na estetyczne dopasowanie się do kształtu słupa ogłoszeniowego.
Czy reklama na słupie ogłoszeniowym jest skuteczna?
Zdecydowanie, tak!
to jedna z bardziej skutecznych oraz efektownych form zewnętrznej reklamy. Nośniki reklamowe znajdują się w punktach, w których przebywa bardzo duża liczba ludzi, a plakat jest doskonale widoczny, co pozwala na zapamiętanie reklamowego przekazu.
8 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ NA REKLAMĘ NA SŁUPACH OGŁOSZENIOWYCH:
- Słupy reklamowe są umieszczone w strategicznych miejscach, gdzie jest duży ruch samochodowy i pieszy, co znacząco zwiększa szansę na zauważenie reklamy.
- Reklama szybko przyciąga uwagę i wywołuje natychmiastową reakcję, co jest bardzo korzystne przede wszystkim dla krótkoterminowych promocji czy wydarzeń.
- Brak zmian Cyfrowych, reklamy na słupach są stabilne i nie wymagają ciągłych aktualizacji technologicznych, nie są podatne na zmiany algorytmów.
- Plakaty reklamowe na słupach są widoczne dla lokalnych mieszkańców, co doskonale sprawdza się dla biznesów, które chcą dotrzeć do społeczności lokalnej.
- Reklamy na słupach reklamowych są dostępne dla szerokiego grona odbiorców, niezależnie od statusu ekonomicznego, technologicznego czy wieku
- Niski koszt, reklama na słupach ogłoszeniowych jest tańsza niż pozostałe formy zewnętrznej reklamy, tj. bilbordy, ściany reklamowe.
- Szybki montaż i demontaż plakatów, pozwala na regularną aktualizację treści zgodnie z potrzebami.
- Kreatywne możliwości, Ciekawe i oryginalne projekty doskonale przyciągają uwagę i zostają zapamiętywane na długo.